ЖАНР: Folk Metal/NDH
ОТ/Д: Германия | 07.06.2019
ОТ/Д: Германия | 07.06.2019
ЛЕЙБЪЛ: AFM
ОТНЕМА: ~57 минути
ОТНЕМА: ~57 минути
... вече не е кой знае колко вълнуващо, особено когато в албум, дълъг цял час, няма кой знае колко разнообразие, при това от банда с 10 албума зад гърба си. Банда, за която се предполага, че вече трябва да се постарае наистина сериозно, за да изненада добре запознатите с дискографията им фенове. Още отварящият заглавен трак (с видеото долу) обаче показва, че изненади трудно ще има. Той идва със средно темпо и възможно най-базисното Tanzwut звучене, което принципно не е лошо, но не е и вълнуващо. "Galgenvögel" и "Die letzte Schlacht" се врязват с малко по-агресивни рифове с тежки, насечени китари, а между тях припевът на "Reden ist Silber" ни оставя да се чудим дали не е била предвидена за сингъл (и щеше да е по-добър избор). Първи изблици на истинска тежест и NDH чуваме в бързичката и сърдита "Schwarzes Gold", която е последвана за контраст от баладката "Ich bin der Nachtwind". Тя пък за пореден път ни напомня колко е трудно да направиш емоционална балада с твърд език като немския.
"Der Puppenspieler" и "Der Gewissen" също вкарват тежки китари в играта, а между тях е приклещен друг трак в бавно темпо, но този път далеч по-сполучлив. "Francois Villon" възпява първия френски поет на Новото време Франсоа Вийон (автор на често споменаваната от метъл бандите "Балада за обесените") в епично-мелодичен трак, който определено звучи като бъдещ концертен хит. Напомняне за класическия Tanzwut пък чуваме в следващата "Schmiede das Eisen", която ни връща в 1999-а и електронното им NDH звучене. Следва пуснатата като сингъл "Gib mir noch ein Glas", която съществува в още един вариант на диска, макар да не ми е ясно защо - в песента участва вокалистът на Kärbholz и не знам защо им е било да слагат и версия без него, ама карай. "Im freien Fall" също загатва за електронните корени на бандата и е може би най-енергичната песен в албума, а за финал идва средновековно звучащата и леко епична "Herrenlos und frei". Да им се чуди човек защо така са оставили най-доброто за финал.
Да, "Seemannsgarn" в голяма степен наистина е просто един средновековен фолк метъл албум с гайди - но пък и твърде добър такъв. Ех, ако беше с поне 3-4 песни по-кратък и стегнат, а Tanzwut се бяха осмелили малко да стъпят извън комфортната си зона, нямаше да му дам толкова (може би незаслужено) ниска оценка. Когато обаче не се случва почти нищо вълнуващо (освен за малко в края) и стоя с усещането, че тая и тая песен биха могли да са излезли от всеки един техен албум от последните 10 години - не мога и да викам "осанна!". Понякога имам чувството, че тия хора са записали 15 албума още през 2009-а и просто периодично изкарват някой нов, сериозно. Дано излязат малко от комфортната си зона следващия път.
+ + + + +
Около 1/3 от албума е силна, ама наистина силна.
Изчистена продукция, тежък китарен звук и няколко малки, но отчетливи електронни включвание.
Завидно постоянство в качеството и резултатите през годините.
Изчистена продукция, тежък китарен звук и няколко малки, но отчетливи електронни включвание.
Завидно постоянство в качеството и резултатите през годините.
- - - - -
Не особено вълнуващ и стабилно еднообразен, особено спрямо предишните им албуми.
Спокойно можеше да е 15-ина минути по-къс, че поне да звучи по-стегнато.
Спокойно можеше да е 15-ина минути по-къс, че поне да звучи по-стегнато.
IF YOU LIKE
In Extremo, Subway To Sally, Schelmish, Saltatio Mortis, Schandmaul, Corvus Corax и др.
Автор: Testset
[6.5/10]
0 Response for the "Tanzwut - Seemannsgarn"
Публикуване на коментар