Стилът: Oriental/Djent/Melodic Metalcore
За две години на Shokran им се случиха толкова много неща, колкото не се случват на групи с 20-годишна история. Те промениха почти целия си състав, но движещата сила, ядрото и мозъкът зад проект остана същата - Дмитри Демяненко. И си признавам, че след добрия "Supreme Truth" и неубедителните сингли от 2015-та изобщо не очаквах "Exodus" да си заслужава. Новият вокалист Андрей Ивашченко обаче вдъхва нов живот на Shokran с фрапиращо добра комбинация от крясъци, дълбоки грухтежи и мелодично, стигащо дори до фалцетно пеене. Уау.
"Exodus" е дълъг само 35 минути, но дори за това кратко време успява да впечатли предостатъчно. И докато на първо слушане е лесно да ги заклеймим като "руските Born of Osiris", то едно хвърлено по-надълбоко ухо дава да се разбере, че Shokran не са ничие копие и правят своята музика. А именно - комбинация от супер мелодичен метълкор, джент, ориенталски мотиви и библейски (което не значи задължително религиозни) текстове.
Възможно е вече да сте чули "Creatures of Mud", но в случая дори няма да си правя труда да ви давам линк към нея в YouTube, защото там все още може да се чуе само старата версия, която е в пъти по-слаба от новата. Осъвремененият вариант звучи много по-епично, мащабно и удря с гигантски риф в свръхмелодичния си припев. "Disfigured Hand" впечатлява с изящна и скоростна китарна работа (с помощта на Патрик от Reflections), в "And Heavens Began To Fall" се включва и Лаурен Бабич от канадската група Red Handed Denial, а "Praise the Stench" е... точно в стила на Born of Osiris. Към финала новият вокалист ни напомня още няколко пъти в "Revival of Darkness" и "Firstborn", че има невероятен диапазон и умения в няколко вида пеене.
Не мога да не дам на "Exodus" нещо различно от много висока оценка, просто защото нямам много поводи да я сваля. Най-напред, това със сигурност е най-добрият джент албум, който поне аз съм чувал тази година. Оттам нататък - дължината е идеална, за да бъде албумът максимално стегнат, изпълнен със съдържание и с орязани излишности. Инструменталът, макар и да звучи познато като за джент, е безспорно добър и техничен, а продукцията е кристално чиста. За капак, бих се учудил, ако този албум не направи Андрей Ивашченко голяма звезда, желана за трансфер от някоя голяма група, тъй като от години насам не бях чувал толкова универсален метълкор вокалист. Чуйте "Exodus" и ако случайно имате някакъв скептицизъм към руските банди, забравете моментално за него, защото Shokran звучат като група на световно ниво в този свой албум.
От/Год: Русия, 2016
Лейбъл: -
За две години на Shokran им се случиха толкова много неща, колкото не се случват на групи с 20-годишна история. Те промениха почти целия си състав, но движещата сила, ядрото и мозъкът зад проект остана същата - Дмитри Демяненко. И си признавам, че след добрия "Supreme Truth" и неубедителните сингли от 2015-та изобщо не очаквах "Exodus" да си заслужава. Новият вокалист Андрей Ивашченко обаче вдъхва нов живот на Shokran с фрапиращо добра комбинация от крясъци, дълбоки грухтежи и мелодично, стигащо дори до фалцетно пеене. Уау.
"Exodus" е дълъг само 35 минути, но дори за това кратко време успява да впечатли предостатъчно. И докато на първо слушане е лесно да ги заклеймим като "руските Born of Osiris", то едно хвърлено по-надълбоко ухо дава да се разбере, че Shokran не са ничие копие и правят своята музика. А именно - комбинация от супер мелодичен метълкор, джент, ориенталски мотиви и библейски (което не значи задължително религиозни) текстове.
Възможно е вече да сте чули "Creatures of Mud", но в случая дори няма да си правя труда да ви давам линк към нея в YouTube, защото там все още може да се чуе само старата версия, която е в пъти по-слаба от новата. Осъвремененият вариант звучи много по-епично, мащабно и удря с гигантски риф в свръхмелодичния си припев. "Disfigured Hand" впечатлява с изящна и скоростна китарна работа (с помощта на Патрик от Reflections), в "And Heavens Began To Fall" се включва и Лаурен Бабич от канадската група Red Handed Denial, а "Praise the Stench" е... точно в стила на Born of Osiris. Към финала новият вокалист ни напомня още няколко пъти в "Revival of Darkness" и "Firstborn", че има невероятен диапазон и умения в няколко вида пеене.
Не мога да не дам на "Exodus" нещо различно от много висока оценка, просто защото нямам много поводи да я сваля. Най-напред, това със сигурност е най-добрият джент албум, който поне аз съм чувал тази година. Оттам нататък - дължината е идеална, за да бъде албумът максимално стегнат, изпълнен със съдържание и с орязани излишности. Инструменталът, макар и да звучи познато като за джент, е безспорно добър и техничен, а продукцията е кристално чиста. За капак, бих се учудил, ако този албум не направи Андрей Ивашченко голяма звезда, желана за трансфер от някоя голяма група, тъй като от години насам не бях чувал толкова универсален метълкор вокалист. Чуйте "Exodus" и ако случайно имате някакъв скептицизъм към руските банди, забравете моментално за него, защото Shokran звучат като група на световно ниво в този свой албум.
+ + + + +
Един от най-добрите джент албуми за годината.
Атмосфера, епичност и гигантски дози мелодичност.
Великолепна работа на новия вокалист, който се справя блестящо с всички видове пеене.
Максимално стегнат, без каквито и да е излишности.
- - - - -
Атмосфера, епичност и гигантски дози мелодичност.
Великолепна работа на новия вокалист, който се справя блестящо с всички видове пеене.
Максимално стегнат, без каквито и да е излишности.
- - - - -
Доста очевидни прилики с Born of Osiris.
Някои похвати сякаш се повтарят тук-там.
Някои похвати сякаш се повтарят тук-там.
IF YOU LIKE
Born of Osiris, Periphery, Tesseract, Monuments, BTBAM, Structures, Volumes и др.
Автор: Testset
[8.5/10]
0 Response for the "Shokran - Exodus"
Публикуване на коментар