Дълго слушахме новия албум на JINJER и когато се появи възможност да вземем интервю от групата, веднага го сторихме. На въпросите ни отговориха вокалистката Татяна Шмайлюк и басистът Евгений Абдюханов. Тъй като си проведохме интервюто онлайн, не сме съвсем сигурно кой къде е отговарял, освен в случаите, в които Татяна говори за Евгений, но пък и това изобщо не ни попречи на разговора ;-) Приятно четене!
TMB: Здравейте, Татяна и Евгений! Най-напред поздравления за новия албум и ваш първи с Napalm Records. Това е голям лейбъл, какви промени ви донесе това?
Татяна/Евгений: Огромни! Най-сетне се вижда, че Jinjer е на ново ниво, че излизаме от ъндърграунда. Това целяхме в последните две години и ето, че най-накрая стана - с помощта и подкрепата на Napalm. Всъщност, за пръв път издаваме албум worldwide и реакцията в САЩ е просто перфектна. Затова сме много щастливи от това, че подписахме с Napalm Records и станахме част от тяхното семейство.
Новият албум е осезаемо различен от старите ви - сякаш сте открили нов начин да сте по-технични, мелодични и тежки едновременно. Какво вдъхнови тези промени?
Никога не сме разбирали как една група може да създава един и същ материал 20-30 години. Как това изобщо им доставя удоволствие?! Минават през същите емоции отново и отново ли? Музиката е жив организъм, който постоянно се развива. В деня, в който спре да го прави, умира бездиханно. Ние, например, сменихме местоживеенето си преди две години. Много ни се случи в личен план, в живота на семействата ни и обстановката ни като цяло. Всичко това нямаше как да не се отрази на нашето духовно състояние. Пък и работихме върху "King of Everything" под огромно напрежение. Това също се отрази на музиката на Jinjer.
В "King of Everything" басът има водеща роля. Защо толкова рядко виждаме басът да блести така?
Евгений е нашият "цар на баса". Така че защо да не демонстрираме, че той наистина свири на инструмента си, вместо само да издава някакъв звук под китарите, както много метъл басисти правят? Освен това има и толкова много вицове за басисти, повечето от които, за съжаление, са взети от реалния живот. Евгений просто показва, че басът е отделен инструмент, който може да има своя линия и своя важна работа във всяка песен.
Как решавате какво ще влезе в албума ви? Вслушвате ли се във фенове, критици, журналисти?
Не, просто слушаме себе си. Честно казано ние сме доста самоуверени като група и не позволяваме нищо и никой да ни се меша в композиционния процес. Ние не сме тук, за да задоволяваме нечии чужди капрази, а само нашите! Когато правим музика вярваме в себе си и така всеки член на групата е част от масивен механизъм, вършейки работата си и съгласувайки я с останалите.
А чия идея беше напълно различната "Beggar's Dance"?
Мисля, че Евгений извади отнякъде някакъв стар риф, много "сочен" и "фънки". А и в Jinjer обичаме да си играем с контрасти, затова решихме да се побъзикаме с нещо абсолютно различно като жанр.
Кои албуми от тази година бихте ни препоръчали?
О, тази година излезе много добра музика, но веднага отличавам "Sorceress" на Opeth и "Magma" на Gojira.
Къде сте най-ентусиазирани да свирите в идните месеци и къде най-много ви се свири по принцип?
Нямаме търпение да свирим в Испания тази пролет! И би било прекрасно да отидем на турне отвъд океана, на други континенти, особено в САЩ, Австралия и Южна Америка.
Нека преди това ви върна за малко в Украйна. Как се поддържа една украинска метъл банда там днес? Можете ли да си изкарвате прехраната само с музика, или ви трябва и допълнителна работа?
Всеки от нас е израснал в семейство със средни доходи (което ще рече по-ниски от минималните доходи в развитите държави), така че знаем как да оцеляваме и с малко пари. Но сме благодарни за това, което изкарваме сега. Колкото до отделната работа - да, трябва ни, но не го правим. Защото този тип "истинска" работа е началото на края за всеки музикант.
Как се отразява войната в Украйна на местната сцена, на групите, на хората, които не виждаме по телевизията? Знаем, че има и много хора с български корени в тази част на страната...
Напоследък групи от различни части на страната, с различни политически възгледи, споделят една сцена по фестивали. Някои са агресивно настроени едни срещу други, други предпочитат да си мълчат, трети просто си свирят своята музика и си слагат публичното мнение на оная работа. Надяваме се и че този кошмар ще свърши скоро, но за съжаление това не зависи от това на какво се надяваме и какво мислим. Това е една гигантска геополитическа игра на шах, а ние сме само пешките в нея. И да, знаем, че има много българи в Източна Украйна, защото и ние сме от там, имаме много приятели с български корени. Но няма значение каква кръв носим, защото всички кървим и всеки ден невинни хора страдат и дори умират. Това, което можем да направим, е никога да не забравяме за тях, както и винаги да имаме едно наум за това, че тази шибана война продължава. И разбира се, никога да не си затваряме устите - ние трябва да се опълчваме на войната и да изискваме мир. Нито един конфликт не трябва да се решава по военен път.
Абсолютно съм съгласен. Мисля, че тук е времето да ви задам и последния си въпрос - кой е "King of Everything" днес? Има ли той всичко, или няма абсолютно нищо?
На това можеш да си отговориш и сам. За да го сториш, просто се вгледай в себе си и виж кой е заел трона в главата ти!
Татяна/Евгений: Огромни! Най-сетне се вижда, че Jinjer е на ново ниво, че излизаме от ъндърграунда. Това целяхме в последните две години и ето, че най-накрая стана - с помощта и подкрепата на Napalm. Всъщност, за пръв път издаваме албум worldwide и реакцията в САЩ е просто перфектна. Затова сме много щастливи от това, че подписахме с Napalm Records и станахме част от тяхното семейство.
Новият албум е осезаемо различен от старите ви - сякаш сте открили нов начин да сте по-технични, мелодични и тежки едновременно. Какво вдъхнови тези промени?
Никога не сме разбирали как една група може да създава един и същ материал 20-30 години. Как това изобщо им доставя удоволствие?! Минават през същите емоции отново и отново ли? Музиката е жив организъм, който постоянно се развива. В деня, в който спре да го прави, умира бездиханно. Ние, например, сменихме местоживеенето си преди две години. Много ни се случи в личен план, в живота на семействата ни и обстановката ни като цяло. Всичко това нямаше как да не се отрази на нашето духовно състояние. Пък и работихме върху "King of Everything" под огромно напрежение. Това също се отрази на музиката на Jinjer.
В "King of Everything" басът има водеща роля. Защо толкова рядко виждаме басът да блести така?
Евгений е нашият "цар на баса". Така че защо да не демонстрираме, че той наистина свири на инструмента си, вместо само да издава някакъв звук под китарите, както много метъл басисти правят? Освен това има и толкова много вицове за басисти, повечето от които, за съжаление, са взети от реалния живот. Евгений просто показва, че басът е отделен инструмент, който може да има своя линия и своя важна работа във всяка песен.
Как решавате какво ще влезе в албума ви? Вслушвате ли се във фенове, критици, журналисти?
Не, просто слушаме себе си. Честно казано ние сме доста самоуверени като група и не позволяваме нищо и никой да ни се меша в композиционния процес. Ние не сме тук, за да задоволяваме нечии чужди капрази, а само нашите! Когато правим музика вярваме в себе си и така всеки член на групата е част от масивен механизъм, вършейки работата си и съгласувайки я с останалите.
А чия идея беше напълно различната "Beggar's Dance"?
Мисля, че Евгений извади отнякъде някакъв стар риф, много "сочен" и "фънки". А и в Jinjer обичаме да си играем с контрасти, затова решихме да се побъзикаме с нещо абсолютно различно като жанр.
Кои албуми от тази година бихте ни препоръчали?
О, тази година излезе много добра музика, но веднага отличавам "Sorceress" на Opeth и "Magma" на Gojira.
Къде сте най-ентусиазирани да свирите в идните месеци и къде най-много ви се свири по принцип?
Нямаме търпение да свирим в Испания тази пролет! И би било прекрасно да отидем на турне отвъд океана, на други континенти, особено в САЩ, Австралия и Южна Америка.
Нека преди това ви върна за малко в Украйна. Как се поддържа една украинска метъл банда там днес? Можете ли да си изкарвате прехраната само с музика, или ви трябва и допълнителна работа?
Всеки от нас е израснал в семейство със средни доходи (което ще рече по-ниски от минималните доходи в развитите държави), така че знаем как да оцеляваме и с малко пари. Но сме благодарни за това, което изкарваме сега. Колкото до отделната работа - да, трябва ни, но не го правим. Защото този тип "истинска" работа е началото на края за всеки музикант.
Как се отразява войната в Украйна на местната сцена, на групите, на хората, които не виждаме по телевизията? Знаем, че има и много хора с български корени в тази част на страната...
Напоследък групи от различни части на страната, с различни политически възгледи, споделят една сцена по фестивали. Някои са агресивно настроени едни срещу други, други предпочитат да си мълчат, трети просто си свирят своята музика и си слагат публичното мнение на оная работа. Надяваме се и че този кошмар ще свърши скоро, но за съжаление това не зависи от това на какво се надяваме и какво мислим. Това е една гигантска геополитическа игра на шах, а ние сме само пешките в нея. И да, знаем, че има много българи в Източна Украйна, защото и ние сме от там, имаме много приятели с български корени. Но няма значение каква кръв носим, защото всички кървим и всеки ден невинни хора страдат и дори умират. Това, което можем да направим, е никога да не забравяме за тях, както и винаги да имаме едно наум за това, че тази шибана война продължава. И разбира се, никога да не си затваряме устите - ние трябва да се опълчваме на войната и да изискваме мир. Нито един конфликт не трябва да се решава по военен път.
Абсолютно съм съгласен. Мисля, че тук е времето да ви задам и последния си въпрос - кой е "King of Everything" днес? Има ли той всичко, или няма абсолютно нищо?
На това можеш да си отговориш и сам. За да го сториш, просто се вгледай в себе си и виж кой е заел трона в главата ти!
0 Response for the "ИНТЕРВЮ: Татяна и Евгений от Jinjer"
Публикуване на коментар