Стилът: Groove/Death/Djent/Metalcore
Кой би предположил, че група от малкия индустриален град Горловка в Украйна ще достигне такава популярност? За съжаление обаче родният град на групата се намира на 40 километра от Донецк и сериозно страда от войната в Източна Украйна. В момента градът е под контрола на сепаратистите, а Jinjer се преместиха в западната част на Украйна. Наскоро видяхме Jinjer и в България, а впоследствие групата бе поканена от големия австрийски лейбъл Napalm Records и "King of Everything" е първият им албум под тяхното крило.
Но стига политика, да си поговорим за "King of Everything". Българските фенове вече знаят какво да очакват от Jinjer и макар групата малко да посмени стила си в последно време, все още са си Jinjer, Татяна Шмайлюк продължава да вади неочаквано "мъжки" ревове и страхотни чисти вокали, а музиката зад нея продължава да е смесица от метълкор, груув, прогресив, джент и ниско настроени китари. Същинското начало идва след близо 3-минутно интро и отваря албума с гръм и трясък под заглавието "Captain Clock". Парчето е доста технично и прави резки смени в темпото, преминавайки неочаквано от скоростен дет метъл в по-бавен и мелодичен припев. "Words of Wisdom" е по-директен, макар и все така техничен трак, който внася достатъчно ударност и категоричност, за да продължим да слушаме нататък.
Техниката взима връх и в "Just Another", докато джентът и басът играят главна роля в 6-минутната "I Speak Astronomy". След нея "Sit Stay Roll Over" избухва с бластбийт и здраво опъване на струните на баса, а "Under the Dome" (явно повлияна от книгата на Стивън Кинг или сериала, носещ същото име) внася нова доза директност и също оставя широко поле за изява на баса към края си. "Dip a Sail" си е почти чиста проба дет метъл и е сред най-екстремните песни в албума, за разлика от следващата "Pisces", която е единствената балада в албума. И ако тази рязка промяна на настроението е била объркваща, то закриващата "Beggars' Dance" съвсем ще обърка сетивата ви, защото е... джаз/фънк, само дето без брас секцията.
Имам чувството, че Jinjer тепърва ще стават все по-популярно име. Тази смесица от наистина екстремна музика, преливаща в мелодичност благодарение най-вече на страхотния талант на Татяна Шмайлюк, ще достигне до много хора покрай новия лейбъл на групата. Любителите на техничното свирене също имат много за слушане в "King of Everything", където любимият на много "техничари" бас има водеща роля и не е просто покорна сянка на китарите. Албумът излиза на 29 юли, което е много скоро, затова се озъртайте за него отсега.
От/Год: Украйна, 2016
Лейбъл: Napalm Records
Кой би предположил, че група от малкия индустриален град Горловка в Украйна ще достигне такава популярност? За съжаление обаче родният град на групата се намира на 40 километра от Донецк и сериозно страда от войната в Източна Украйна. В момента градът е под контрола на сепаратистите, а Jinjer се преместиха в западната част на Украйна. Наскоро видяхме Jinjer и в България, а впоследствие групата бе поканена от големия австрийски лейбъл Napalm Records и "King of Everything" е първият им албум под тяхното крило.
Но стига политика, да си поговорим за "King of Everything". Българските фенове вече знаят какво да очакват от Jinjer и макар групата малко да посмени стила си в последно време, все още са си Jinjer, Татяна Шмайлюк продължава да вади неочаквано "мъжки" ревове и страхотни чисти вокали, а музиката зад нея продължава да е смесица от метълкор, груув, прогресив, джент и ниско настроени китари. Същинското начало идва след близо 3-минутно интро и отваря албума с гръм и трясък под заглавието "Captain Clock". Парчето е доста технично и прави резки смени в темпото, преминавайки неочаквано от скоростен дет метъл в по-бавен и мелодичен припев. "Words of Wisdom" е по-директен, макар и все така техничен трак, който внася достатъчно ударност и категоричност, за да продължим да слушаме нататък.
Техниката взима връх и в "Just Another", докато джентът и басът играят главна роля в 6-минутната "I Speak Astronomy". След нея "Sit Stay Roll Over" избухва с бластбийт и здраво опъване на струните на баса, а "Under the Dome" (явно повлияна от книгата на Стивън Кинг или сериала, носещ същото име) внася нова доза директност и също оставя широко поле за изява на баса към края си. "Dip a Sail" си е почти чиста проба дет метъл и е сред най-екстремните песни в албума, за разлика от следващата "Pisces", която е единствената балада в албума. И ако тази рязка промяна на настроението е била объркваща, то закриващата "Beggars' Dance" съвсем ще обърка сетивата ви, защото е... джаз/фънк, само дето без брас секцията.
Имам чувството, че Jinjer тепърва ще стават все по-популярно име. Тази смесица от наистина екстремна музика, преливаща в мелодичност благодарение най-вече на страхотния талант на Татяна Шмайлюк, ще достигне до много хора покрай новия лейбъл на групата. Любителите на техничното свирене също имат много за слушане в "King of Everything", където любимият на много "техничари" бас има водеща роля и не е просто покорна сянка на китарите. Албумът излиза на 29 юли, което е много скоро, затова се озъртайте за него отсега.
+ + + + +
Свирепи ревове и страхотни мелодични вокали от Татяна Шмайлюк.
Разнообразие, породени от неочакваните и резки промени в темпото и настроението.
Техничен инструментал с особен акцент върху баса.
- - - - -
Разнообразие, породени от неочакваните и резки промени в темпото и настроението.
Техничен инструментал с особен акцент върху баса.
- - - - -
По-директните тракове не са лоши, но не успяват да блеснат на фона на останалите.
На места става прекалено голяма шумотевица, която леко изморява.
На места става прекалено голяма шумотевица, която леко изморява.
IF YOU LIKE
The Agonist, Otep, Eths, In This Moment, Butcher Babies, Arch Enemy и др.
Автор: Undepth
[8/10]
И в България си имаме такава група - Nameless Day Ritual .