Стилът: Industrial/Folk Rock/Metal/NDH
Това, с което Tanzwut станаха известни, беше комбинацията между "средновековен" фолк рок, NDH и електроника. Постепенно обаче Tanzwut някак стигнаха до правенето на скучен "средновековен" фолк рок през 2011-та. Хубавото е, че Teufel и компания се усетиха навреме и се отчетоха с читав албум скоро след това (не броим убийствено скучния "Eselsmesse"), а днес още по-смело се връщат към NDH звученето с "Freitag der 13". Албумът излиза официално на 13 февруари (петък), има зла черна котка на обложката си и съдържа... точно така - 13 песни. Суеверничко, а?
Макар и с някои забележки, това е албумът, който очаквахме от Tanzwut от "Shattenretier" (близо десетилетие) насам. Първите три парчета в него задават посоката много правилно - с тежки насечени рифове и бърз ритъм, а сингълът "Freitag der 13" е едно от най-силните парчета, които Tanzwut са правили някога. След тях обаче доброто първоначално впечатление се разваля малко от сладникавата мелодичност на "Spielzeugland", която е и най-слабата песен в албума. След нея нещата отново потръгват добре, като до края на албума има още доста тракове с мощен NDH заряд, здрав ритъм и насечени китари като "Der Zeitdieb", "Spiegelkabinett" и "Bis der Morgen graut". Като сигурен бъдещ концертен хит пък се очертава "Vorbei ist vorbei" със зарибяващата си гайдарска мелодия и хитова постройка на акордите. Сред по-бавните и мрачни парчета попадат "Ohne Sünde", "Niemals mehr" и "Wenn wir untergehen", като проблемът при тях е, че малко си приличат една с друга. Любопитно е обаче как гайдата в началото на затварящи звучи някак... "български".
Мисля, че всеки фен на Tanzwut ще е доволен от факта, че групата лека-полека се връща към старото си NDH звучене и все по-често започва да вкарва електроника тук и там, но определено има още какво да се желае в тази насока. Принципно рядко гледам да се оплаквам, че "електрониката е малко", но при Tanzwut тя просто се връзва адски добре. Въпреки това няма да мрънкам за нея чак толкова този път, просто защото албумът си е много добър и така. Китарите са силни, ясни и тежки, ритъм секцията върши най-добрата си работа от години насам, а електрониката, там, където я има, се включва повече от успешно. Накратко - "Freitag der 13" съдържа най-добрия материал, който Tanzwut са издавали от близо десетилетие насам.
От/Год: Германия, 2015
Лейбъл: AFM
Това, с което Tanzwut станаха известни, беше комбинацията между "средновековен" фолк рок, NDH и електроника. Постепенно обаче Tanzwut някак стигнаха до правенето на скучен "средновековен" фолк рок през 2011-та. Хубавото е, че Teufel и компания се усетиха навреме и се отчетоха с читав албум скоро след това (не броим убийствено скучния "Eselsmesse"), а днес още по-смело се връщат към NDH звученето с "Freitag der 13". Албумът излиза официално на 13 февруари (петък), има зла черна котка на обложката си и съдържа... точно така - 13 песни. Суеверничко, а?
Макар и с някои забележки, това е албумът, който очаквахме от Tanzwut от "Shattenretier" (близо десетилетие) насам. Първите три парчета в него задават посоката много правилно - с тежки насечени рифове и бърз ритъм, а сингълът "Freitag der 13" е едно от най-силните парчета, които Tanzwut са правили някога. След тях обаче доброто първоначално впечатление се разваля малко от сладникавата мелодичност на "Spielzeugland", която е и най-слабата песен в албума. След нея нещата отново потръгват добре, като до края на албума има още доста тракове с мощен NDH заряд, здрав ритъм и насечени китари като "Der Zeitdieb", "Spiegelkabinett" и "Bis der Morgen graut". Като сигурен бъдещ концертен хит пък се очертава "Vorbei ist vorbei" със зарибяващата си гайдарска мелодия и хитова постройка на акордите. Сред по-бавните и мрачни парчета попадат "Ohne Sünde", "Niemals mehr" и "Wenn wir untergehen", като проблемът при тях е, че малко си приличат една с друга. Любопитно е обаче как гайдата в началото на затварящи звучи някак... "български".
Мисля, че всеки фен на Tanzwut ще е доволен от факта, че групата лека-полека се връща към старото си NDH звучене и все по-често започва да вкарва електроника тук и там, но определено има още какво да се желае в тази насока. Принципно рядко гледам да се оплаквам, че "електрониката е малко", но при Tanzwut тя просто се връзва адски добре. Въпреки това няма да мрънкам за нея чак толкова този път, просто защото албумът си е много добър и така. Китарите са силни, ясни и тежки, ритъм секцията върши най-добрата си работа от години насам, а електрониката, там, където я има, се включва повече от успешно. Накратко - "Freitag der 13" съдържа най-добрия материал, който Tanzwut са издавали от близо десетилетие насам.
+ + + + +
Най-добрият албум на Tanzwut в последните години.
Тежки и силни китари, здрав ритъм, зарибяващи мелодии, NDH дух.
Почти без изключения няма слаби и/или ненужни композиции.
- - - - -
Тежки и силни китари, здрав ритъм, зарибяващи мелодии, NDH дух.
Почти без изключения няма слаби и/или ненужни композиции.
- - - - -
Прекалено сладникава мелодия в "Spielzeugland" - нищо, че е нарочно.
Някои ненужни (и продължителни) интродукции в някои песни.
Малко повече електроника тук и там щеше да е добре дошла.
Някои ненужни (и продължителни) интродукции в някои песни.
Малко повече електроника тук и там щеше да е добре дошла.
IF YOU LIKE
In Extremo, Subway To Sally, Schelmish, Saltatio Mortis, Schandmaul и др.
Автор: Testset
[7.5/10]
0 Response for the "Tanzwut - Freitag Der 13"
Публикуване на коментар