Стилът: Alternative/Glam Metal
Когато огънят на явния талант се раздуха от арогантността и се подклажда от неуморна тийнейджърска фен база, се раждат противоречивите рок звезди на нашето време. И надали има по-противоречива банда в тежката музика днес от Black Veil Brides - обичани и мразени от милиони, те бързо се превърнаха в звезди и върху тесните им рамене се стовариха доста отговорности. Тази смес от слава и омраза обаче не им се отразява кой знае колко добре, ако съдим по изцепките на вокалиста им Анди Бирсак, който в общи линии бива освиркван на всяко метъл събитие, на което се появи - и после сочи средни пръсти на публиката и говори колко е велик. Но не всичко е толкова едностранчиво.
Няма какво да се лъжем - основната фенбаза на Black Veil Brides се състои от непълнолетни почитател(к)и. Но защо това да е лошо? Има много случаи, в които тийнейджъри с проблеми със социализирането, с различно мислене, интроверти, страдащи от депресия и т.н. се вдъхновяват именно от музиката на групи като Black Veil Brides и решават да следват мечтите си, да не се друсат и други положителни неща. Вярно, има малоумни деца, които решават, че за тях няма надежда в тоя тъжен свят и почват да се режат, за да се правят на интересни, но за това не им е виновна музиката, а собствената им тъпотия - и това е друга тема. И да, фенове могат да бъдат не само тийнове - някои хора в екипа, мъже на по 20 и повече години, може също да сме им фенове, но пък не искаме да си признаем, защото не искаме да сме част от тъпи определения като "BVB Army" - подобно брандиране на фенските групи е адски жалко. Даже сега като се сетя, когато за пръв път видях "BVB Army", реших, че става дума въпрос за някаква фенска формация на Борусия Дортмунд, но не разбирах защо формацията е от еднакво гримирани тийнейджърки. Но както и да е. Получавали сме десетки (без бъзик) гневни мейли от хора, представящи се за членове на "българската BVB армия", които ни държат сметка защо не слагаме 10-ки на албумите на BVB, защо сме казали, че приличат на травестити на обложката на "Set the World on Fire", защо пишем за тях като не (ги) разбираме и прочие. И затова разбираме напълно хората, които се дразнят на групата до голяма степен именно заради досадничката ѝ фенбаза.
Дотук за фенбазата, от която очакваме още коментари и мейли, в които да ни обяснят нещата. Сега за "IV". Наричам албума така, въпреки че цялото му заглавие е "Black Veil Brides IV", което обаче ми изглежда безсмислено, а аз обичам да виждам логиката в нещата. И всъщност, в "IV" има много логика - свръхуспешната формула от предните няколко албума отново е използвана с размах, като на места леко се загатва и за пост-хардкор миналото на групата, с което BVB сякаш напълно бяха скъсали. В основата на музиката обаче отново е мелодията и една специфична комбинация от стилове, напомняща за нещо средно между алтърнатив, NWOAHM и глем рок. Всичко започва със сингъла "Heart of Fire", който е и един от най-добрите тракове в целия албум. BVB сякаш нарочно са опитали да повторят хитовото звучене на "In the End", но последната определено звучи по-добре. Китарите в "Faithless" пък носят част от забравения пост-хардкор дух, но Анди Бирсак упорито отказва да изкрещи повече от веднъж на високосна.
След "Devil in the Mirror" обаче става ясно, че BVB няма да ни изненадат с нищо до края. Повечето парчета сякаш са излети по един и същи калъп, като основната вина за еднообразието пада върху Бирсак, който така и не разгръща иначе добрия си диапазон и пее по един и същи начин през цялото време - винаги в една и съща бленда и винаги удължавайки гласните по абсолютно еднакъв начин. В общи линии, можем само да му се чудим защо вече не крещи. Китарните сола отново ги има във всяка песен и отново са добри, но също до голяма степен подпомагат еднообразието, тъй като всеки път се включват точно в най-предвидимите моменти и не звучат кой знае колко различно едно от друго. Даже бих казал, че почти всеки трак в този албум можеше да се пусне като хитов сингъл, просто защото почти всички те имат прекалено сходни структури. Изключение правят баладите "Goodbye Agony" и "Walk Away", като първата е добра, но втората е 6-минутна мъка, "Last Rites", защото не следва същата формула и "The Shattered God", защото единствена има по-здрав и динамичен риф, отново леко напомнящ за пост-хардкор миналото им.
Накратко, "IV" е приятен за слушане, мелодичен албум, пълен с хитов материал, почти без слаби парчета, но за сметка на това - доста еднообразен и предвидим като цяло. Повече от половината песни в него звучат прекалено еднакво и се забравят бързо, а Анди Бирсак можеше да си даде малко повече зор зад микрофона и да покаже колко вида вокали наистина владее (а не само един), пък току-виж тогава беше успял да запуши устите на мразителите си. Но не би. Точно затова повечето неутрални слушатели ще запомнят не повече от 3 песни от този албум - и надали самите Black Veil Brides ще включват повече в бъдещите си концертни изяви.
От/Год: САЩ, 2014
Лейбъл: Lava/Universal
Когато огънят на явния талант се раздуха от арогантността и се подклажда от неуморна тийнейджърска фен база, се раждат противоречивите рок звезди на нашето време. И надали има по-противоречива банда в тежката музика днес от Black Veil Brides - обичани и мразени от милиони, те бързо се превърнаха в звезди и върху тесните им рамене се стовариха доста отговорности. Тази смес от слава и омраза обаче не им се отразява кой знае колко добре, ако съдим по изцепките на вокалиста им Анди Бирсак, който в общи линии бива освиркван на всяко метъл събитие, на което се появи - и после сочи средни пръсти на публиката и говори колко е велик. Но не всичко е толкова едностранчиво.
Няма какво да се лъжем - основната фенбаза на Black Veil Brides се състои от непълнолетни почитател(к)и. Но защо това да е лошо? Има много случаи, в които тийнейджъри с проблеми със социализирането, с различно мислене, интроверти, страдащи от депресия и т.н. се вдъхновяват именно от музиката на групи като Black Veil Brides и решават да следват мечтите си, да не се друсат и други положителни неща. Вярно, има малоумни деца, които решават, че за тях няма надежда в тоя тъжен свят и почват да се режат, за да се правят на интересни, но за това не им е виновна музиката, а собствената им тъпотия - и това е друга тема. И да, фенове могат да бъдат не само тийнове - някои хора в екипа, мъже на по 20 и повече години, може също да сме им фенове, но пък не искаме да си признаем, защото не искаме да сме част от тъпи определения като "BVB Army" - подобно брандиране на фенските групи е адски жалко. Даже сега като се сетя, когато за пръв път видях "BVB Army", реших, че става дума въпрос за някаква фенска формация на Борусия Дортмунд, но не разбирах защо формацията е от еднакво гримирани тийнейджърки. Но както и да е. Получавали сме десетки (без бъзик) гневни мейли от хора, представящи се за членове на "българската BVB армия", които ни държат сметка защо не слагаме 10-ки на албумите на BVB, защо сме казали, че приличат на травестити на обложката на "Set the World on Fire", защо пишем за тях като не (ги) разбираме и прочие. И затова разбираме напълно хората, които се дразнят на групата до голяма степен именно заради досадничката ѝ фенбаза.
Дотук за фенбазата, от която очакваме още коментари и мейли, в които да ни обяснят нещата. Сега за "IV". Наричам албума така, въпреки че цялото му заглавие е "Black Veil Brides IV", което обаче ми изглежда безсмислено, а аз обичам да виждам логиката в нещата. И всъщност, в "IV" има много логика - свръхуспешната формула от предните няколко албума отново е използвана с размах, като на места леко се загатва и за пост-хардкор миналото на групата, с което BVB сякаш напълно бяха скъсали. В основата на музиката обаче отново е мелодията и една специфична комбинация от стилове, напомняща за нещо средно между алтърнатив, NWOAHM и глем рок. Всичко започва със сингъла "Heart of Fire", който е и един от най-добрите тракове в целия албум. BVB сякаш нарочно са опитали да повторят хитовото звучене на "In the End", но последната определено звучи по-добре. Китарите в "Faithless" пък носят част от забравения пост-хардкор дух, но Анди Бирсак упорито отказва да изкрещи повече от веднъж на високосна.
След "Devil in the Mirror" обаче става ясно, че BVB няма да ни изненадат с нищо до края. Повечето парчета сякаш са излети по един и същи калъп, като основната вина за еднообразието пада върху Бирсак, който така и не разгръща иначе добрия си диапазон и пее по един и същи начин през цялото време - винаги в една и съща бленда и винаги удължавайки гласните по абсолютно еднакъв начин. В общи линии, можем само да му се чудим защо вече не крещи. Китарните сола отново ги има във всяка песен и отново са добри, но също до голяма степен подпомагат еднообразието, тъй като всеки път се включват точно в най-предвидимите моменти и не звучат кой знае колко различно едно от друго. Даже бих казал, че почти всеки трак в този албум можеше да се пусне като хитов сингъл, просто защото почти всички те имат прекалено сходни структури. Изключение правят баладите "Goodbye Agony" и "Walk Away", като първата е добра, но втората е 6-минутна мъка, "Last Rites", защото не следва същата формула и "The Shattered God", защото единствена има по-здрав и динамичен риф, отново леко напомнящ за пост-хардкор миналото им.
Накратко, "IV" е приятен за слушане, мелодичен албум, пълен с хитов материал, почти без слаби парчета, но за сметка на това - доста еднообразен и предвидим като цяло. Повече от половината песни в него звучат прекалено еднакво и се забравят бързо, а Анди Бирсак можеше да си даде малко повече зор зад микрофона и да покаже колко вида вокали наистина владее (а не само един), пък току-виж тогава беше успял да запуши устите на мразителите си. Но не би. Точно затова повечето неутрални слушатели ще запомнят не повече от 3 песни от този албум - и надали самите Black Veil Brides ще включват повече в бъдещите си концертни изяви.
+ + + + +
Кажи-речи няма слаби (сами по себе си) парчета (с мааалко изключения).
Много от песните спокойно могат да бъдат пуснати като хитови сингли.
Добри мелодични рифове и вокали, много сола, добра китарна работа като цяло.
- - - - -
Много от песните спокойно могат да бъдат пуснати като хитови сингли.
Добри мелодични рифове и вокали, много сола, добра китарна работа като цяло.
- - - - -
Еднообразен като цяло - повече от половината тракове звучат сходно, като излезли от един калъп.
Анди Бирсак така и не излиза от най-удобната си бленда, а не е като да не може и повече.
Предвидим, неизненадващ и залагащ на сигурното - нетипично и тъпо е за банда от млади хора.
Анди Бирсак така и не излиза от най-удобната си бленда, а не е като да не може и повече.
Предвидим, неизненадващ и залагащ на сигурното - нетипично и тъпо е за банда от млади хора.
IF YOU LIKE
BFMV, A7X, Theory of a Deadman, Escape The Fate, Alesana, Kiss и др.
Автор: Testset/Stahley
[6.5/10]
Е, като се вземе в предвид, че тия момчета тръгнаха от най-досадните дебри на рока... пак, не е зле. И албума си е доста по-различен от последния им. Малко конфликтно ревю, но оценката според мен е на място. :)
Факинг осъм. Обичам като правите такива по-смели и spot-on ревюта, а не некви generic.
Най-големият комплимент, който можехте да им направите на тези, са групите посочени в "if you like". Това ме същиса, че даже пищиса :D
Радва ме трезвото ви мнение за групата. На 99% съм съгласен с всичко, което писахте. Хубаво е, че обърнахте внимание на BVB Army. За да не предъвквам думите ви, само ще обобщя, че BVB Army са боклуци и Анди е кретен, който не заслужава мястото си в групата. В инструментално отношение няма слабо звено в Black Veil Brides и личното ми мнение е, че трябва да са инструментална група. Всички бивши и настоящи музиканти са супер Pro. С което и да е тяхно соло могат да вкарат уважавани рок величия в най-бруталната помийна яма. Жалкото е, че феновете им не го осъзнават. А още по-жалкото е, че по кофти начин са решили да стават известни. Текстовете няма да ги коментирам. То почти няма групи, които да пишат качествени текстове или такива, с които групата да не се ангажира. Това, че някакви слабохарактерни боклуци са решили да се кълцат си е тяхна воля, даже ги поощрявам. Светът е прекалено малък за да присъстват в него подобни незаслужили живота си организми. Но както и да е. Проблемът им беше, че наистина търсеха внимание, обличайки се като травестити. Голяма грешка! За радост, обаче, малко по малко започват да се оттърсват от тази визия. И сега идва наред албумът. Тук вече не мога да се съглася, че са тръгнали в друга посока. Като звучене и стил всички песни напомнят на първия и втория им албум. Имам обаче един проблем с песните - всички до една все едно вече съм ги чувал. Нямам предвид, че приличат на техни песни. Буквално си мисля, че тия мелодии вече са били изсвирени от други групи и даже са били радио сингли. С това, че всички са еднакви, също не съм съгласен. Няма да ги анализирам една по една, но за мен песните или са добри или са тотални боклуци. Някои мелодии са откровено гадни. Но въпреки това мисля, че оценката трябваше да е с една идея по-висока, просто защото групата е много pro, а и не е като това да е останало скрито в този албум.
като цяло те са доста талантливи и песните им са хубави да естествено че някои хора няма да ги харесат... А до колкото това за Анди че говори че е велик не е вярно всъщност ако сте гледали някой от неговите влогове ще разберете колко е благодарен на феновете си и тн. Да! той показва средни пръстове на феновете си но те са като " знак" за тях и феновете му показват средни пръстове защото и той показва той не го прави с цел убида а с цел забавление нали те са как да кажа ами Рок/Метал група и трябва да са по-груби и тн а всъщност зад сцената те са по-нормални от НОРМАЛНИТЕ ХОРА... Те не съдят хората по външния им вид и те винаги са честни и не говоря само за БВБ ами и изцяло за хората който свърят или харесват такава музика
Като някой, който смята себе си за доста голям фен на BVB, ще се съглася, че албума можеше и да е по-добре. Най-много ми харесват, а и предполагам на много други, "Heart of Fire", "Goodbye Agony" и "Faithless". Гледайки клиповете към песните, бих казала, че този албум е нещо като проължение на "Wretched and Divine" - само това ще кажа.
Сега, относно BVB Army. Да, повечето сме непълнолетни тийнейджърки (15, duh). Не виждам проблем тук, честно казано. Когато става дума за фенове на банди като Black Veil Brides, то те обикновено са доста отдадени. Дори сега феновете да са предимно 14-16 годишни, то това е защото музиката на BVB се свърза повече с хора на тази възраст, отколкото с такива на по 30-40. След пет-шест години, когато сегашните фенове порастнат, то предполагам че и самата банда ще е "пораснала" (да си го кажем честно, BVB са тук от сравнително скоро и имат още доста да се развиват), което само по себе си може да предизвика различни реакции. И имам предвид точно от страна на тези отдадени фенове - само вижте какво се случи, когато Анди се подстрига. Everyone went bat-shit crazy, man. Така че, след не-чак-толкова смислените неща, които казах, BVB Army може да се интерпретатира по доста различни начини, всеки от които би отнел поне два параграфа, за това нямам намерение да ги кометирам. Всеки с мнението си.
А колкото до това, че Биерсак покзвал средни пръсти на феновете - нямам идея за какво става дума. Ако визирате речта им(му) при приемането на наградата Golden Gods, то тя беше насочена към хейтърите в публиката, които ги освиркваха през цялото време. А ако пък говорите за концертите, даже няма и да си отварям устата. То на тях какво ли не се е случвало - Анди веднъж си спука черепа в Люксембург, опита да скочи от един пилон на друг и се потроши целия, ухапа Джейк (lol XD), сби се с един хейтър в публиката, групата преживя земетресението в Япония (онова преди цунамито и цялата история с Фукушима) и т.н. Честно казано, на всеки рок/метъл концерт винаги се случват откачени неща и аз предпочитам да не съдя бандите/изпълнителите за начина, по който се държат. Адреналинът е опасно нещо, все пак.
ок ...донякъде съм съгласна с казаното и въпреки всичко си е факт че повечето харесват известни групи..аз лично обичам да слушам и не толкова известни ..пример за това е и BVB .С казаното за поведението на Andy не мога да споря но защо е толкова съден.Момче на 25 години.. какво очакват за няколко години да стигне нивото на Corey Taylor,Brian Johnson, David Coverdale,Ian Gillan.....разбира се не критикувам съгласна съм с 90 % от казаното..просто искам да споделя личното си мнение..bvb и много подобни групи главно биват критикувани защото не са толкова известни и почват да им се търсят само лоши страни *по принцип* почти всеки тръгнал срещу тях..да не кажа всеки..не е проверил за историята на членовете на групата,песните..текстовете им и феновете им
тръгнах да пиша коментар и ви видях правилата - какво означава че е забранена сексуалната дискриминация, че немога да кажа за тая педераска група че са педераси.. или вие сте педераси и ви е страх да не ви обидат.. стига с тия толерантни правила - тук е българия тук сме си в къщи и тук ние не искаме да ни пропагандирате педераси. метъла е музика за убиване на педераси а не обратното..
а полова и сексуална дискриминация е едни и също както и расовата и етническата бе тъпаци. научете какво е тафтология и тогава си правете кръжоци по писане.
Първо, съжаляваме да разберем, че SHIFT бутонът ви не работи, както и да ви уведомим, че поставянето на две точки не се разбира като въпросителен знак.
Второ, получавате моментален бан и мисля, че това ви е ясно. Това се случва, защото TMB не е място за закостенели дебили, които, заслепени от злоба и омраза, виждат навсякъде конспирация и заплаха за жалкото си съществуване. Тук говорим за музика, а "п*дерастка пропаганда" тук има само във вашата глава. Уморени сме от хора като вас и като цяло дори не смятаме за нужно да отбелязваме кой е гей и кой не, тъй като наистина не смятаме, че има нужда да правим подобни разделения, когато те нямат никакво отношение към музиката. И както не приемаме тъпи забележки от сорта нас "Защо не пишете за повече банди с гей-музиканти?", така няма да приемем и неграмотни, малоумни забележки като вашите. Ако още не сте научили, че чуждата сексуалност е нещо, което ПО АБСОЛЮТНО НИКАКЪВ НАЧИН не ви засяга, това е изцяло ваш проблем. Вие явно сте човекът, несигурен в собствената си сексуалност, щом толкова ви грее чуждата. Само че си избивайте комплексите другаде.
И трето - расовата и етническата, както и половата и сексуалната дискриминация не са "таФтология". Съжаляваме да разберем, че хората като вас се имат за метъл фенове, защото на интелектуалното ви равнище приляга един друг тип музика, предразполагащ към щракане с пръсти и хвърляне на гюбеци. Препоръчваме ви го, макар да знаем, че тези две неща ще са ви трудни за правене едновременно.
IF YOU LIKE:
Фики Стораро, Кристияна и Джорджано, Галин и др.
Роб Халфорд не харесва това.