Малко ми е странно да определям банда, която прави музика, позната на феновете като "средновековен" фолк рок с фразата "модерно звучаща", но няма по-добро описание за това, което правят Subway To Sally - модерен средновековен фолк рок/метъл. STS отдавна имат афинитет към електронните елементи и по-старите от вас вероятно си спомнят звученето в "Engelskrieger" от 2003-та, когато групата звучеше доста "рамщайнски", поне според тогавашните музикални журналисти. Днес STS се завръщат към това звучене, слагайки в музиката си повече електронни елементи от всякога, без обаче това да променя по никакъв начин познатата "средновековна" фолклорна основна.
Ако не сте "навътре" с фолк рока/метъла, значи сигурно се чудите какво ще рече "средновековно". Съвсем просто казано, това означава да се използват нетипични за тежката музика инструменти като арфа, хърди-гърди, гайда, цигулка и други подобни. Аз бих нарекъл това звучене по-скоро "ренесансово", но нека не задълбаваме чак толкова в темата, защото за който и период на културното възраждане в Европа да говорим, музиката от него звучи доста интересно в изпълнение на STS, особено когато е така добре подкрепена от супер модерни електронни включвания. Идеалният пример в случая е сингълът "Schwarze Seide", както и следващата го поредица от здрави парчета, озаглавени съответно "Für Immer", "Grausame Schwester" и "Warte, Warte". Във всяка от тях има малко, но ярки електронни "дъб" включвания, които вероятно няма да се понравят на много фенове, които от своя страна ще заклеймят (неправилно) тези експерименти като "дъбстеп". Все така "дебели и мазни" лийдове се дочуват още в "Arme Ellen Schmitt", "In Kaltem Eisen", "Vela Dare!" и мачкащата "Haus Aus Schmerz". Ниско настроените китари, тежките и насечени рифове, здравият ритъм и няколкото пасажа, които подозрително приличат на брейкдауни пък инжектират допълнителна доза модерно звучене в "Mitgift", което едновременно да контрастира и да се допълва перфектно с фолклорното такова.
Отдавна исках да чуя от Subway To Sally точно такъв албум. Винаги съм твърдял, че тяхната сила не е толкова в обикновения "средновековен" метъл, който около 546045 германски банди практикуват, а именно в съчетаването му с модерно NDH звучене, тежки китари и електронни елементи. Точно тази комбинация прави STS по-интересни от почти всички техни колеги по жанр и се радвам, че Ерик Фиш и компания са решили (и са успели) да се завърнат към нея и да я развият по възможно най-добрия начин.
+ + + + +
Идеален контраст и допълване между елементи на средновековен фолк и съвременен рок/метъл.
Групата се е завърнала към щедрата употреба на електронни елементи, които много ѝ отиват и я открояват.
Идеално изчистен звук, което е доста трудно при толкова много музиканти и инструменти.
Енергичен и интересен от началото до края, без почти никакъв пълнеж.
- - - - -
Групата се е завърнала към щедрата употреба на електронни елементи, които много ѝ отиват и я открояват.
Идеално изчистен звук, което е доста трудно при толкова много музиканти и инструменти.
Енергичен и интересен от началото до края, без почти никакъв пълнеж.
- - - - -
Мъничко пълнеж, изсипан в няколко отделни парчета.
Някои фенове може никак да не одобрят силното електронно присъствие.
Някои фенове може никак да не одобрят силното електронно присъствие.
IF YOU LIKE
In Extremo, Letzte Instanz, Tanzwut, Schandmaul, Schelmish, Saltatio Mortis и др.
Автор: Testset
[9/10]
0 Response for the "Subway To Sally - Mitgift"
Публикуване на коментар