Стил......: Epic Gothic/Doom Metal
Държава...: Швеция
Лейбъл....: Metalville
Отнема....: ~55 минути
www.facebook.com/opera.diabolicus
Да си призная, идея нямах какво ще чуя преди да си пусна този албум. Единствено името на групата накланяше в определена посока и толкоз. Без предварителна подготовка и инфо, просто "ръг и тръг". След малко познат глас прокара нишка в мислите ми. Ха, кой беше това? Още малко и се намеси и друг познат глас. Странно. Реших, че съм се объркал. Нямаше как, разрових се за подробности. Не бях сбъркал. Snowy Shaw и Mats Leven в комплект. Така, както бяха в Терион. А до тях - Jake E (Amaranthe, Dreamtale) и Niklas Isfeldt (Dream Evil). Главни "отговорни лица" пък са David Grimoire и Adrian de Crow. Това е то екип!
Мелодраматичността, забъркана в този албум, е водещият флагман - преплетена в различни музикални стилове и представена от няколко перфектни (меко казано) мулти-инструМЕНТАЛисти. Но да се насочим към средновековието, където (логично) се развива действието в "1614". Темите от онова време са вдъхновение за мнозина. Основната тук е за печално известната особа Контеса Батори (виж видеото към "Blood Countess Bathory") и историите около нейните странни кървави наклонности (отричани от някои в исторически план). Така създадената театрална атмосфера е нарочно търсен ефект, чудесно съчетан и напаснат към гласовете на всеки един от участниците в този албум.
Музиката ни отвежда в един странен и порочен кръг, затварящ в себе си чудовищна мощ, избухваща в точно определени моменти. Някъде около 15-тата минута предварителните ми неочаквания бяха възнаградени от липсата на клиширани оперни вокали. Не, че няма женски такива, но нека ги наречем просто женски. Няма да чуете нито пищене на ощипани девойки, нито пък фолклорни завивки и забежки в стил "да запълним малко време". Отдъхнах си с удоволствие, защото вече имах очаквания. С всяка следваща секунда албумът ставаше все по-тежък и мрачен, точно както ми се искаше. Красотата на песни с дължина от над 4,5-5 минути се постига ужасно трудно, без да доведеш слушателя до отегчение. Няма място за подобни опасения тук.
В крайна сметка, не се е получила просто поредната сбирщина от известни музиканти, събрали се да пийнат и да си разкажат по някоя история за казармата, а продукт с класа и място в ушите на всички метални братя. Затова не оставяйте "1614" да мине току-така покрай ушите ви, както за малко да се случи при някои колеги. А ако не сте разбрали точно какво ви очаква в този албум - това е търсената цел. Мисля, че ще ви е много по-приятно да се изненадате като мен ;-)
Мелодраматичността, забъркана в този албум, е водещият флагман - преплетена в различни музикални стилове и представена от няколко перфектни (меко казано) мулти-инструМЕНТАЛисти. Но да се насочим към средновековието, където (логично) се развива действието в "1614". Темите от онова време са вдъхновение за мнозина. Основната тук е за печално известната особа Контеса Батори (виж видеото към "Blood Countess Bathory") и историите около нейните странни кървави наклонности (отричани от някои в исторически план). Така създадената театрална атмосфера е нарочно търсен ефект, чудесно съчетан и напаснат към гласовете на всеки един от участниците в този албум.
Музиката ни отвежда в един странен и порочен кръг, затварящ в себе си чудовищна мощ, избухваща в точно определени моменти. Някъде около 15-тата минута предварителните ми неочаквания бяха възнаградени от липсата на клиширани оперни вокали. Не, че няма женски такива, но нека ги наречем просто женски. Няма да чуете нито пищене на ощипани девойки, нито пък фолклорни завивки и забежки в стил "да запълним малко време". Отдъхнах си с удоволствие, защото вече имах очаквания. С всяка следваща секунда албумът ставаше все по-тежък и мрачен, точно както ми се искаше. Красотата на песни с дължина от над 4,5-5 минути се постига ужасно трудно, без да доведеш слушателя до отегчение. Няма място за подобни опасения тук.
В крайна сметка, не се е получила просто поредната сбирщина от известни музиканти, събрали се да пийнат и да си разкажат по някоя история за казармата, а продукт с класа и място в ушите на всички метални братя. Затова не оставяйте "1614" да мине току-така покрай ушите ви, както за малко да се случи при някои колеги. А ако не сте разбрали точно какво ви очаква в този албум - това е търсената цел. Мисля, че ще ви е много по-приятно да се изненадате като мен ;-)
+ + + + +
Хубава история, винаги актулана за възпяване.
Предразполагащ към слушане и недотам трудно смилаем.
Гласовете в този албум са сред най-големите в жанра.
Предразполагащ към слушане и недотам трудно смилаем.
Гласовете в този албум са сред най-големите в жанра.
- - - - -
Откровени препратки към творчеството на други банди.
Малко по-модерно звучене и още капчица злоба щяха да бъдат само от полза.
Малко по-модерно звучене и още капчица злоба щяха да бъдат само от полза.
Подходящо за фенове на:
Therion, Candlemass, Notre Dame, King Diamond и др.
Автор: Nightice
-=8/10=-
Малко по-слабичко от Therion и Haggard, но като цяло добро попадение, някак я няма синергията между тежките китари и класическото звучене, леко като кръпки стоят, но самите кръпки са добри и кефят.
ahileas
ако не си чул новия албум на Xandria - Neverworld`s end трябва да го чуеш....феноменална комбинация м/у симфо, опера и жица