Стилът: Epic/Symphonic/Orchestral/Ambient/OST
От/Год: САЩ, 2014
Лейбъл: Blizzard Entertainment
Геймър или не - не може да не си чувал за Diablo - едно от най-обичаните и най-продаваните заглавия в историята на компютърните игри. Възможно е да си бил ученик, когато излезе първото или второто Diablo и все още да си спомняш с умиление безкрайните часове, прекарани в цъкане на мишката и събиране на предмети. Останалите може да са те питали "Добре, какво постигаш, като играеш, защо си губиш времето?" - и ти си им отговарял, че Diablo не е губене на време, а един от най-приятните начини за разпускане и развлечение. Независимо с какво друго го сравняват.
Не-геймърите не биха разбрали, но това е нормално. Едни предпочитат да разпускат с алкохол и опиати, други да ходят в планината, трети да играят игри и прочие. Някои смесват нещата, някои пък съдят на хобитата на другите, което е малко тъпо. Например, на мен не ми е интересно да пия водка, но не питам хората, които пият "Защо пиете?". Знам защо пият. Търсят начин да разпуснат и да се забавляват. Някои правят същото, само че с Diablo и/или други игри. Така че да не се съдим. Освен това в Diablo има толкова много изкуство, че направо си е грехота да не го оцениш, дори да не си фен на играта. И макар да беше спорно дали Diablo III беше достатъчно добра в началото си, а продължението "Reaper of Souls" да е едва на 10-ина дни, в играта има няколко константи - невероятните трейлъри и уникалният саундтрак. Той, за добро или зло, може да бъде придобит ексклузивно чрез закупуване на колекционерското издание на играта (поне в оригиналния си вид) и е важна част от съдържанието на тази огромна черна кутия.
Когато става дума за саундтрак, най-важното е той не просто да е хубав сам по себе си, а и да намира правилното място в съответната продукция. При игрите на Blizzard това винаги е така и надали има друга компания за игри в света, която да се отнася на толкова високо професионално ниво към този вид детайли. В записите на този саундтрак са участвали над 160 музиканти (!), между които е и българката Пенка Кунева. Тя e оркестратор и е работила над музиката за филми като "Elysium", "Transformers", "Hansel & Gretel" и много други, както и за саундтраците към други игри, сред които "World of Warcraft", "Starcraft II" и "Need For Speed".
Композиторите Дерек Дюк, Нийл Акрий, Джоузеф Лоурънс, Ръсел Брауър, Глен Стафърд и Джейсън Хейс пък са се погрижили да се потопим изцяло в мрачната готическа атмосфера на "Reaper of Souls", докато търсим своя път към архангела на смъртта Малтаел, обикаляйки по мрачните улици на Westmarch, опасните полета на Battlegrounds of Eternity, или абстрактните структури на Pandemonium Fortress. Изключително силни са "бойните" "Urzael" и "Full Circle", но дори по-въздействащи са спокойните "Y'Anu Gujava" и пускащата се веднага след смъртта на Малтаел "A Mortal Heart". След като аз успях да го победя за пръв път и се пусна тази музика, просто спрях, облегнах се и се заслушах, без дори да проверя какво ми е "пуснал" въпросният последен бос. Изобщо - това е една от най-емоционалните и невероятни композиции, правени някога под крилото на Blizzard. Затова дори да не сте фенове на играта и дори изобщо да не играете игри - няма изобщо да сбъркате, ако се заслушате в този саундтрак. Да, атмосферата не е същата без самата игра, но някои от композициите са извънредно добри и сами по себе си. И най-малкото хвърлете по едно ухо, ако си падате по класическата музика и/или холивудските оркестрации. И имайте предвид, че това не е музика, която да слушаш, докато слънцето ти свети в очите. Пуснете пердетата или изчакайте нощта, иначе... не е същото.
+ + + + +
Мрачни, безкрайно епични, красиви и величествени композиции.
Цигуларите и хоровете се справят повече от блестящо.
Оркестрациите на българката Пенка Кунева са на най-високо световно ниво!
Саундтракът си пасва перфектно с играта, която пък е силно подобрена в сравнение с началния си вид.
Цигуларите и хоровете се справят повече от блестящо.
Оркестрациите на българката Пенка Кунева са на най-високо световно ниво!
Саундтракът си пасва перфектно с играта, която пък е силно подобрена в сравнение с началния си вид.
- - - - -
В много от композициите има повтарящ се елемент, който съм чувал и в саундтраците на други игри.
Малко е трудно само да слушаш такава музика, ако не играеш и играта в това време.
Малко е трудно само да слушаш такава музика, ако не играеш и играта в това време.
IF YOU LIKE
Warcraft, World of Warcraft, Starcraft, Deus Ex, Transformers и др.
Автор: Testset
[N/A]
Като за начало - поздравления, че направихте ревю. Някак си знаех, че ще направите точно за този OST, беше във ваш стил и го чаках с известна доза нетърпение.
Трябва да спомена, от името на човек който е играл Диабло и Диабло 2 безсметни часове и е чакал Диабло 3 още много такива, играта изначало беше голямо разочарование, но за всички скептици - този експанжън наистина адресира голяма доза от проблемите на оригинала и, на кратко, получихте правилното Диабло 3.
Саундтрака наистина е добър, особено по-добър от оригиналния по мое мнение. Обладаващата цигулка, която броди из Уестмарч няма как да не подейства на по-разнообразните меломани, макар да не е бъкан с креативност, е добро. Само финала "A mortal Heart" малко ми напомня на мелодията на "You Always Hurt The One You Love" от BioShock 2, но съвсем леко.
Също така, не знаех, че има българско участие в саундтрака, макар да имах неосновани подозрения. Някакво 6то чувство. :D
Яко ревю, давайте все така.